Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

Facebook

Facebook-side

La oss drifte din tilstedeværelse på Facebook, bidra til økt synlighet, tilstedeværelse og engasjement.

Hvis interessen for å drive dine sosiale medier har dabbet av, og delegering av diverse kontoer til andre kollegaer ikke går så bra som planlagt. Da er det på tide og la Zebra Media drifte din tilstedeværelse på sosiale medier og bidra til å bygge din online merkevare.

Vi jobber med digital markedsføring hvor Facebook er en av kanalene for betalt markedsføring. Facebook kan skape godt engasjement rundt merkevaren din og dialog med potensielle kunder. Gjennom denne kanalen får du vist deg frem til nye målgrupper, samtidig som du styrker tilstedeværelsen mot eksisterende kunder.

Facebook innlegg kan vi jobbe med ukentlig, hver andre uke eller en gang i måneden. Alt etter hva du som kunde ønsker.

Det lages gode grafiske innlegg til annonseringen som er rettet mot det publikum bedriften ønsker å nå ut til.

Ta kontakt
Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

Google Ads

Google Ads tidligere Google AdWords, er Google sitt annonserings system. Dette er en av de mest lønnsomme annonsekanalene på nett, og mange bedrifter opplever flere kunder, økt salg og relevant trafikk.

Ved å bruke Google Ads vises dine annonser kun når det utføres relevante søk. En har med andre ord målrettet markedsføring inn mot ønsket målgruppe, og slipper dermed å betale for unødvendig eksponering mot kunder som leter etter varer og tjenester du ikke kan levere.

Når vi jobber med Google Ads, måler vi som regel resultatene i konverteringer. Dette er en handling som telles når noen gjøre noe med Google annonsen din (klikke på tekst annonse eller video) og deretter gjør en handling som er satt opp som mål for bedriften (kjøp i nettbutikk, medlem av kundeliste, antall visninger på nettside).

Vi vurderer resultatene underveis, for på den måten optimalisere kampanjene slik at en reduserer unødvendige kostnader for hver enkelt kampanje.

Kontakt oss for Google Ads.

Ta kontakt

Google-reklame

Snarveien til toppen av Google. Ingen bindingstid, målrettet annonsering og god eksponering.

Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

Microsoft Ads

zebra-media-stavanger-digital-markedsforing-microsoft-advertisement

Microsoft Ads

Bing er standard søkemotor på Internet Explorer, og flere velger å la denne innstillingen bli stående.

Microsoft Ads, tidligere Bing Ads er en søkemotorannonsering gjennom Microsofts egen søkemotor Bing. Den fungerer på samme måte som Google Ads hvor det betales med en pris per klikk.

Du tenker kanskje at ingen søker på Bing i dag? Visste du at hver femte nordmann tar i bruk Bing søkemotor enten på jobb eller hjemme. Bing er standard søkemotor på Internet Explorer, og flere velger å la denne innstillingen bli stående.

Noen av fordelene med å annonsere på Bing er:

  • lavere konkurranse om de populære søkeordene, noe som vil gi deg billigere klikk og en høyere CTR.
  • der er ingen minimumsavgift. Vi starter annonseringen med et budsjett som fungerer best for bedriften din.

Kontakt oss i dag for å komme i gang med Bing annonsering.

Ta kontakt
Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

Pinterest

Pinterest er et sosialt medium, her kommer folk flest på jakt etter inspirasjon, håndlagde varer og likesinnede kreative sjeler. Dette gjør Pinterest til et ideelt sted for å presentere ideer og produkter som definerer bedriften din.

Hvordan funker Pinterest? Bilde og videoer lagres som en såkalt Pins og brukere kan lagre disse i ulike tavler.
Pinsene som blir laget vil bli vist brukere som mest sannsynlig vil like dem. Folk kan kommentere, reagere eller til og med legge til bilder av Pins som de har prøvd.

Den beste måten å lykkes på Pinterest er å kombinere organisk og betalt innhold.

zebra-media-stavanger-digital-markedsforing-pinterest-advertisement

Pinterest

Pinterest fungerer for alle typer virksomheter, fra innholdsskapere til forhandlere som selger gjennom mange kanaler.

Hvem er Pinterest for? Pinterest fungerer for alle typer virksomheter, fra innholdsskapere til forhandlere som selger gjennom mange kanaler.

Fordeler med bruk av Pinterest? Pinterest gir utbytte hele veien gjennom salgstrakten. Om det er merkevarebygging, trafikk, leads eller salg, man får utbytte fra alt.

Med Pinterest så møter du forbrukerne når de er kjøpe klare. De er klare til å ta en innkjøpsbeslutning på en annen måte enn brukere på sosiale medier.

Siden Pinterest er relativ ny, så er det ikke samme konkurranse som andre betalte plattformer. Det betyr at det er billigere å annonsere der, og du får mer for pengene.

Kontakt oss i dag for å komme i gang med Pinterest annonsering.

Ta kontakt
Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

LinkedIn

zebra-media-stavanger-digital-markedsforing-linkedin-advertisement

LinkedIn

Annonsering via LinkedIn fungerer på samme måte som Google eller Facebook.

LinkedIn annonsering er betalte annonser som deles på LinkedIn. Enten det er i nettverkets nyhetsfeed eller via meldinger som havner direkte i mottakerens innboks. Med annonsering via LinkedIn så er det mulig å nå fagfolk og profesjonelle på en helt annen måte enn via andre plattformer. I dag er over 675 mill. fagfolk registrert på LinkedIn.

Hvordan gjøres dette i praksis? Annonsering via LinkedIn fungerer på samme måte som Google eller Facebook. Annonser blir laget som er skreddersydd målgruppen du vil nå.

Det kan velges mellom en CPC, CPM eller betal kun når en melding er levert. CPC, da er det betal per klikk, og CPM er betal per visning. Man kan enkelt kontrollere kostnadene ved å sette et budsjett, bud og tidsplan. Start med ett budsjett og stopp annonsene når som helst.

Du tenker kanskje, er dette noe for min bedrift?
Ønsker du..

  • å øke kjennskapen til merkevaren deres?
  • øke salget eller få inn flere leads?
  • bli anerkjent som en attraktiv arbeidsgiver?

Da kan annonsering via LinkedIn være noe for deg og din bedrift.

Noen fordeler med å annonsere via LinkedIn er

  • responsivt design, annonsene som blir publisert her
  • tilpasses effektivt alle enheter, slik at de kan sees fra både
  • mobil, nettbrett og desktop eller laptop

Du kan enkelt nå din målgruppe, noe som igjen vil gi deg en høyere konverteringsfrekvens.

Du kan enkelt kontrollere kostnadene.

Kontakt oss i dag for å komme i gang med LinkedIn annonsering.

Ta kontakt
Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

SnapChat

Snapchat er i dag stedet å være. De siste årene så har denne plattformen vokst kraftig, den er nå nest størst etter Facebook.

Der er rett over 2 millioner nordmenn aktiv på plattformen hver dag. 55% av disse er kvinner, mens 45% er menn. 89% av kvinnene er i alderen 18-29 og 73% av menn i samme aldersgruppe.

Brukergruppen for de over 60 har tredoblet seg de siste årene. Snapchat er stedet å være for enhver bedrift, uansett størrelse eller bransje.

Snapchat

Snapchat er i dag stedet å være. Der er rett over 2 millioner nordmenn aktiv på plattformen hver dag.

Du kan nå dine kunder via 4 forskjellige annonsemuligheter med Snapchat.

Du har Snap-Ads, her skaper du oppmerksomhet, du har også Story-Ads, her kan du fortelle en historie. Eller så har du Collection Ads – her har du muligheten til å vise frem flere produkter med mulige beskrivelser.

Den siste muligheten er Filter – her kan du skape engasjement. Snapchat er som mange andre plattformer, du kan enkelt nå dine spesifikke målgrupper og du kan lett kontrollere budsjettet du vil bruke.

Kontakt oss i dag for å komme i gang med Snapchat annonsering.

Ta kontakt
Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

SEO

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Målet er at din nettside skal rangere høyest mulig i søkemotorene.

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en samling metoder som brukes til å skape synlighet på nett. Det kan hjelpe deg med å få økt trafikk til din nettside. Ditt firma får bedre merkevarebygging dersom du utnytter søkemotoroptimalisering fullt ut.

Det er en omfattende jobb, og en kontinuerlig prosess. Målet er at din nettside skal rangere høyest mulig i søkemotorene.

Med SEO (Serch Engine Optimization) eller søkemotoroptimalisering jobber man nettsiden opp i de forskjellige søkenettverkene på gjennom tekster og begreper relevant for egen bedrift.

Gjennom SEO tilpasser man nettsiden inn mot Googles retningslinjer når en utformer en nettside. På denne måten tilbyr du kundene det de leter etter.

Søkemotoroptimalisering er de tekniske aspektene ved en nettside, innhold, kvalitet og lenker.

Google og andre søkemotorer sender ut programmer som «kravler» seg gjennom alt innholdet på et nettsted. På denne måten blir en nettside indeksert. Det er viktig for en nettside å lett la seg indeksere for søkemotorenes roboter.

Det hjelper med andre ord lite om nettsiden din inneholder verdens beste innold, om dette ikke kan leses og indekseres av en søkemotor.

Da får en ikke noen til å søke frem nettsiden.

Gjennom indekseringen blir nettsiden rangert inn mot søkemotorene. Den god rangering gjør at ditt innhold listes foran annet innhold. De fleste søkemotorer belønner nettsider og innhold som er relevant for folk som søker.

Det er flere ting som påvirker disse rangeringene, og algoritmen til for eksempel Google er komplekse og endres stadig. Dette gjør SEO til et omfattende fagfelt, hvor mange bedrifter trenger hjelp til å gjennomføre tiltak for sin egen nettside.

Ta kontakt