Der er flere fordeler med bruk av Google Ads-annonsering, men for å nevne noen; du betaler kun når noen klikker på annonsen, ikke bare for visninger. Du har full kontroll over kostnadene til enhver tid, og du kan enkelt administrere dem.

Google Ads er en av de mest lønnsomme annonsekanalene på nett, og mange bedrifter opplever flere kunder, økt salg og relevant trafikk.

Med bruk av Google Ads vises dine annonser kun når det utføres relevante søk. En har med andre ord målrettet markedsføring inn mot din ønsket målgruppe.

Hva er Google Ads-annonsering?

Google Ads, tidligere kjent som Google AdWords, er Googles annonseringssystem. Hvis du har blitt forvirret av navneendringen, kan vi forsikre deg om at Google Ads fungerer på nøyaktig samme måte som det tidligere Google AdWords. Med andre ord kan hvem som helst opprette en konto, by på søkeord og få vist sin annonse i Google’s søkeresultater.

Google Ads er betalte oppføringer som vises på resultatsiden når du søker på Google. Hvis du for eksempel søker etter “lampebutikk oslo”, vil de mest sannsynlige fire første treffene være annonser, i tillegg til bildene som vises på høyre side. Dette gir deg muligheten til å være svært synlig hver gang noen søker etter det du tilbyr!

zebra-media-betalt-annonsering-google-ads-annonsering

Google-reklame

Snarveien til toppen av Google. Ingen bindingstid, målrettet annonsering og god eksponering.

Er Google Ads-annonsering en god strategi for min bedrift?

Det kan være utfordrende å nå nye kunder på nett, men som annonsør kan du være trygg på én ting: Vi søker etter nesten alt på nettet. Mer enn 90 % av befolkningen i alderen 16-79 år bruker internett daglig. Kan du forestille deg hvor mange Google-søk det tilsvarer? Hele 50 millioner søk hver eneste dag! Dette betyr at gjennomsnittlig søker både du, jeg og alle andre omtrent 10 ganger om dagen. Dette gir oss en bedre forståelse av hvorfor det er så viktig å være synlig på Google.

Der er flere fordeler med bruk av Google Ads, men for å nevne noen; du betaler kun når noen klikker på annonsen, ikke bare for visninger. Du har full kontroll over kostnadene til enhver tid, og du kan enkelt administrere dem.

Har du en god nettside? Det vil Google belønne deg for, ved å redusere kostnaden per klikk.
Du kan målrette annonsene dine nøyaktig mot de målgruppene du ønsker, basert på geografi, demografi og interesser.

Med så mange daglige søk på Google er det sannsynlig at noen har søkt etter deg eller din bedrift. Det er enda mer sannsynlig at noen har søkt etter akkurat det produktet eller tjenesten du tilbyr. Med Google Ads kan du være på førstesiden i Google på bare noen få minutter etter at alt er klart!

Hvor mye koster Google Ads-annonsering?

En av de betydelige fordelene ved annonsering på Google Ads er fleksibiliteten til å bestemme ditt eget annonsebudsjett. Likevel, er der en sammenheng mellom budsjettet du fastsetter og hvor bredt du når ut med annonsene dine.

Vanligvis betaler du hver gang noen klikker på annonsen din, og kostnaden per klikk varierer konstant.

Prisen for visse søkeord kan være høyere enn andre, noe som i stor grad avhenger av konkurransen for de spesifikke søkeordene du velger.

Vi samarbeider ofte tett med deg for å fastsette et passende budsjett for Google basert på dine mål og de resultater vi oppnår. Dette sikrer at annonseringen er effektiv og i tråd med dine behov.

Google Ads Microsoft Ads Facebook LinkedIn SnapChat Pinterest Twitter TikTok

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema