Ved Microsoft Ads-annonsering betaler du kun når noen klikker på annonsen din og går til nettstedet ditt, og ikke for hver visning av annonsen. Dette er en svært effektiv løsning!

Selv om Microsoft Ads (tidligere kjent som Bing Ads) ikke er den største søkemotoren, har den potensiale til å levere effektive resultater til en svært konkurransedyktig pris.

Bing er Microsofts søkemotor, og den er integrert i nettleseren Internet Explorer. Selv om Bing brukes mindre hyppig enn Google, har den en tendens til å tiltrekke seg en eldre og mer velstående brukerbase. Dette utgjør en interessant målgruppe som du kan nå.

Hva er Microsoft (Bing) Ads-annonsering?

Hvis du blir litt forvirret av terminologien “Microsoft Advertising,” kan vi forsikre deg om at det er nøyaktig det samme som det som tidligere het “Bing Ads.” Denne navneendringen ble gjennomført i april 2019, men mange refererer fortsatt til annonseplattformen som Bing Ads.

Bing Ads er annonsering på Microsofts søkemotor, Bing. I de fleste aspekter kan Bing Ads sammenlignes med Google Ads. Begge plattformene bruker det som kalles en kostnad-per-klikk annonsemodell, forkortet som CPC. Dette betyr at du kun betaler når noen klikker på annonsen din og går til nettstedet ditt, og ikke for hver visning av annonsen. Dette er en svært effektiv løsning!

zebra-media-betalt-annonsering-bing-ads-annonsering

Microsoft Ads

Snarveien til toppen av Microsoft Bing. Målrettet effektiv annonsering og god eksponering.

På samme måte som i Google Ads, byr du også på bestemte søkeord gjennom Microsoft Advertising. Basert på budet ditt og kvaliteten på nettstedet ditt, vil annonsen din vises i søkeresultatene når noen søker etter det spesifikke søkeordet.

Dette gir deg muligheten til å ha en fremtredende plassering hver gang noen søker etter produktet eller tjenesten din, samtidig som du har full kontroll over annonsevisningene. Dette er en lønnsom og effektiv annonseringsmetode!

Er Microsoft (Bing) Ads-annonsering en god strategi for min bedrift?

Du vil kanskje bli overrasket over hvor mange mennesker som faktisk bruker Bing i sitt daglige nettleserbruk – faktisk én av fem mennesker benytter Bing enten hjemme eller på jobb. For de som bruker PC-er med Internet Explorer som standardnettleser, er Bing den forhåndsinnstilte søkemotoren. Hvis du ikke har endret dette selv, er det viktig å merke seg at ikke alle tar det aktive steget med å laste ned alternative nettlesere som Google Chrome. Dette gjør dem til en betydelig målgruppe som mange annonsører bør vurdere.

De fleste annonsører velger å bruke Google Ads fremfor Bing Ads i utgangspunktet, inntil de oppdager de mange fordelene ved å benytte begge plattformene. Fordi det er færre annonsører som konkurrerer på Bing Ads, er konkurransen også lavere. En lavere konkurranse fører til lavere kostnader per klikk, noe som kan være svært lønnsomt for deg. Dette øker sjansene for at du kan oppnå en høyere rangering, noe som igjen øker sannsynligheten for at noen klikker på din annonse. Dette er en rekke positive fordeler som kan komme deg til gode!

Hvor mye koster Microsoft (Bing) Ads-annonsering?

Antall søk som gjennomføres på Bing er generelt lavere enn på Google. Imidlertid resulterer dette lavere søkevolumet ofte i mindre konkurranse og lavere priser.

Dette fører til en sammenlagt gunstig lønnsomhet for de fleste, og derfor er Bing en viktig plattform å vurdere å markedsføre seg på.

Vi samarbeider ofte tett med deg for å fastsette et passende budsjett for Bing basert på dine mål og de resultater vi oppnår. Dette sikrer at annonseringen er effektiv og i tråd med dine behov.

Google Ads Microsoft Ads Facebook LinkedIn SnapChat Pinterest Twitter TikTok

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema