Pinterest er et sosialt medium, her kommer folk flest på jakt etter inspirasjon, håndlagde varer og likesinnede kreative sjeler. Dette gjør Pinterest-annonsering til en ideell måte for å presentere ideer og produkter som definerer bedriften din. Den beste måten å lykkes på Pinterest er å kombinere organisk og betalt innhold.

Pinterest er et sosialt medium, her kommer folk flest på jakt etter inspirasjon, håndlagde varer og likesinnede kreative sjeler.

Dette gjør Pinterest til et ideelt sted for å presentere ideer og produkter som definerer bedriften din. Den beste måten å lykkes på Pinterest er å kombinere organisk og betalt innhold.

Hva er Pinterest-annonsering?

Pinterest-plattformen er et sosialt medium som hovedsakelig brukes som en kilde til inspirasjon innenfor en rekke områder, inkludert oppussing, interiørdesign, mote, oppskrifter og mye mer. Brukere deler videoer og bilder i form av “Pins,” som deretter kan lagres i ulike tavler (boards).

Selv om Pinterest kanskje ikke er den mest brukte plattformen på daglig basis, er den fortsatt populær med mange som besøker den ukentlig eller månedlig. Faktisk har daglig bruk også økt over tid. Det er viktig å merke seg at selv om den ikke er like hyppig besøkt som noen andre plattformer, betyr det ikke at Pinterest ikke er en verdifull del av markedsføringsmiksen. Tvert imot har vi sett svært gode resultater fra annonsering på denne plattformen.

Pinterest gir muligheten til å skape oppmerksomhet og øke interesse gjennom bilde- og videoannonser, samt å oppnå konverteringer og salg gjennom konverterings- og katalogkampanjer.

zebra-media-sosiale-medier-pinterest-annonsering

Pinterest

Pinterest fungerer for alle typer virksomheter, fra innholdsskapere til forhandlere som selger gjennom mange kanaler.

Er Pinterest-annonsering en god strategi for min bedrift?

Pinterest er en ideell plattform når målet er å engasjere og inspirere potensielle kunder. Ved å ha en tilstedeværelse og oppdatert innhold med produktene dine på Pinterest, gjør du det enklere for potensielle kunder å oppdage deg og bruke dine produkter som en kilde til inspirasjon.

Du lurer kanskje på hvem som bruker Pinterest? Visste du at over 1 million nordmenn har en profil her, 73% av disse er kvinner. Og 1 av 3 med en profil bruker Pinterest ukentlig eller oftere. 

Med ca. 25% av Norges befolkning som har en Pinterest-konto og 1 av 3 som bruker plattformen ukentlig eller oftere, forblir denne kanalen en kostnadseffektiv kanal sammenlignet med andre sosiale medier.

I tillegg er annonser her sømløst integrert med resten av innholdet på plattformen, noe som gjør at annonseringen din blir godt synlig for brukerne som er interessert i innholdet som passer best for dine produkter og tjenester.

Hvor mye koster Pinterest-annonsering?

Valget mellom å betale per visning eller per klikk avhenger av dine målsetninger. Du har full kontroll over annonsekostnadene på Pinterest, da de i stor grad påvirker hvor mange visninger og klikk du oppnår.

Du kan velge mellom å sette et daglig budsjett eller et totalt budsjett for hele kampanjeperioden, og dette budsjettet kan justeres etter behov.

Dette gir deg betydelig fleksibilitet og kontroll over dine annonsekostnader.

Vi vil gjerne komme med forslag til et passende budsjett og følger nøye med på resultatene. Dette hjelper deg med å avgjøre om det er hensiktsmessig å øke eller redusere annonsebudsjettet ditt for å sikre at annonseringen er lønnsom for din bedrift.

Google Ads Microsoft Ads Facebook LinkedIn SnapChat Pinterest Twitter TikTok

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema