SEO

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Målet er at din nettside skal rangere høyest mulig i søkemotorene.

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en samling metoder som brukes til å skape synlighet på nett. Det kan hjelpe deg med å få økt trafikk til din nettside. Ditt firma får bedre merkevarebygging dersom du utnytter søkemotoroptimalisering fullt ut. Det er en omfattende jobb, og en kontinuerlig prosess. Målet er at din nettside skal rangere høyest mulig i søkemotorene. Med SEO (Serch Engine Optimization) eller søkemotoroptimalisering jobber man nettsiden opp i de forskjellige søkenettverkene på gjennom tekster og begreper relevant for egen bedrift.

Gjennom SEO tilpasser man nettsiden inn mot Googles retningslinjer når en utformer en nettside. På denne måten tilbyr du kundene det de leter etter. Søkemotoroptimalisering er de tekniske aspektene ved en nettside, innhold, kvalitet og lenker. Google og andre søkemotorer sender ut programmer som «kravler» seg gjennom alt innholdet på et nettsted. På denne måten blir en nettside indeksert. Det er viktig for en nettside å lett la seg indeksere for søkemotorenes roboter. Det hjelper med andre ord lite om nettsiden din inneholder verdens beste innold, om dette ikke kan leses og indekseres av en søkemotor.

Da får en ikke noen til å søke frem nettsiden.Gjennom indekseringen blir nettsiden rangert inn mot søkemotorene. Den god rangering gjør at ditt innhold listes foran annet innhold. De fleste søkemotorer belønner nettsider og innhold som er relevant for folk som søker. Det er flere ting som påvirker disse rangeringene, og algoritmen til for eksempel Google er komplekse og endres stadig. Dette gjør SEO til et omfattende fagfelt, hvor mange bedrifter trenger hjelp til å gjennomføre tiltak for sin egen nettside.

Ta kontakt
Facebook Google Ads Microsoft Ads Pinterest LinkedIn SnapChat SEO

Google Ads

Google Ads Performance Max erstatter Smart Shopping og lokale kampanjer

I slutten av 2021 så lanserte Google en ny kampanje versjon, Performance Max kampanje. For [...]

Google Ads

Performance Max – en fullautomatisert kampanje

I begynnelsen av november lanserte Google en ny kampanje versjon, en Performance Max kampanje. Med [...]

Microsoft Ads

Microsoft Audience annonser er nå tilgjengelig i Norge

Siden midten av november 2021 så er Microsoft Audience annonser blitt tilgjengelig for annonsører i [...]

Profilering

Bestill profilering av din bedrift hos Zebra Media

Hva med profilering av din bedrift? Eller er du på utkikk etter profileringsartikler? Hva med [...]

Google Ads

Gjør deg klar for julesesongen på Google

I en undersøkelse gjort av Google vises det at søke interessen for begrep knyttet til [...]

Facebook

Julesalg med Facebook

En undersøkelse gjort av Facebook viser at 43% av shopperne starter julehandelen sin i november [...]

LinkedIn

Hvordan jobbe organisk med LinkedIn

I følge en undersøkelse gjort av Ipsos så har 30% av den norske befolkningen en [...]

Pinterest

Hvordan lykkes på Pinterest

Visste du at over 1,170,000 nordmenn har en profil på Pinterest? 72% av disse er [...]