Snapchat er nå det nest største sosiale mediet i Norge, med over 2,4 millioner daglige brukere. Ifølge Snapchat er det også 3 millioner månedlige Snap-brukere i Norge. Som bedrift har du muligheten til å markedsføre dine produkter eller tjenester på ulike måter gjennom Snapchat-annonsering.

Tenker du på å kjøre annonser på Snapchat, men er usikker på om dette er riktig kanal og hvordan du skal gå frem?

Visste du at mer enn 60 % av Snapchat-brukerne faktisk er over 18 år! Det betyr at det er en stor sannsynlighet for at akkurat din målgruppe, med fokus på beslutningstakere, kan nås her.

Hva er Snapchat-annonsering?

Snapchat er en form for meldingstjeneste som lar brukerne dele bilder og videoer, også kjent som “snaps,” med venner. Det som gjør Snapchat unikt sammenlignet med andre meldingstjenester er at disse bildene og videoene kun er tilgjengelige for mottakeren i en begrenset tidsperiode. Snapchat er nå det nest største sosiale mediet i Norge, med over 2,4 millioner daglige brukere. Ifølge Snapchat er det også 3 millioner månedlige Snap-brukere i Norge.

Med et så stort antall daglige brukere på plattformen, er potensialet stort for at din neste kunde kan være en av dem. Som bedrift har du muligheten til å markedsføre dine produkter eller tjenester på ulike måter gjennom Snapchat-annonsering.

Zebra Media * Sosiale medier – Snapchat-annonsering

Snapchat

Snapchat er i dag stedet å være. Der er rett over 2 millioner nordmenn aktiv på plattformen hver dag.

Er Snapchat-annonsering en god strategi for min bedrift?

Snapchat er en ideell plattform når målet er å nå ut til de rette personene, spesielt de som har avgjørende innflytelse i salgsprosessen. Ifølge Snapchat er 61% av snapchatterne over 18 år og betraktes som “beslutningstakere” i sine familier. Videre er 60% av dem også foreldre.

Snapchattere har i gjennomsnitt en 7% høyere inntekt enn de som ikke bruker appen, noe som gjør det mulig å nå en betydelig kjøpesterk målgruppe med riktig budskap.

Selv om Snapchat ofte oppfattes som en plattform for yngre brukere, er det interessant å merke seg at statistikk viser at vi kan nå 94% av Snap-brukere i alderen 15-29 i Norge på ukentlig basis. Dette gjør Snapchat til en effektiv måte å nå det yngre publikummet på.

Enda mer imponerende er at Snapchat også treffer 2/3 av alle nordmenn mellom 30-60 år hver uke, noe som gjør plattformen til en verdifull kanal for å nå et bredt spekter av aldersgrupper.

Hvor mye koster Snapchat-annonsering?

Som i de fleste digitale plattformer, har du betydelig kontroll over hvor mye du ønsker å investere i annonsering på Snapchat. Imidlertid er det en klar sammenheng mellom kostnadene og rekkevidden: jo mer du investerer, desto flere vil se annonsene dine.

Sammen med deg utarbeider vi et budsjett for din

konto og nøye overvåker resultatene, spesielt med hensyn til kostnadene.

Etter hvert som vi evaluerer resultatene, gir vi anbefalinger om hvorvidt du bør justere budsjettet opp eller ned. Dette gir deg forutsigbarhet og sikkerhet når det gjelder annonseringskostnader.

Google Ads Microsoft Ads Facebook LinkedIn SnapChat Pinterest Twitter TikTok

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema