Performance Max – en fullautomatisert kampanje

Zebra Media * Digital markedsforing – Google Ads-annonsering

I begynnelsen av november lanserte Google en ny kampanje versjon, en Performance Max kampanje.

Med denne så kan du som annonsør nå hele Google nettverket med kun en enkel kampanje.
Denne kampanjetypen utfyller søkeordbaserte søkekampanjer slik at man kan finne flere konverterende kunder i alle Google-kanaler, for eksempel på YouTube, i Displaynettverket, Søk, Discover, Gmail og Maps.

Google hadde denne kampanjen i beta status for en periode, dette fordi de ville teste ut hvordan resultatene ble. Annonsører som prøvde den ut, oppnådde i gjennomsnitt 13% flere konverteringer til en lignende kostnad per handling.

Zebramedia*digital-markedsforing-google-performancemax

Image Source: Google Ads Kunngjøringer

Der er flere fordeler med å bruke denne type kampanje.

Du kan finne flere konverterende kunder

Først definerer du hva de viktigste målene for din bedrift er, og den veien så vil du oppnå flest mulig konverteringer eller en høyest mulig konverteringsverdi.

Oppnå høyere verdi

Ved at kampanjen blir vist i flere av Googles kanaler og det brukes en databasert attribusjon, så finjusteres kampanjene ved hjelp av optimalisering basert på kontaktpunktene som bidrar til at en kunde konverterer.

Få detaljert statistikk

I Google Ads så vil du finne detaljerte rapporter på hva som funker og ikke funker, og basert på det så optimaliserer du kampanjen til det bedre. En ny rapport du kan nå finne er søketrender, her kan du få en bedre forståelse av endringer i resultatene du får.

Du sparer tid på optimalisering

Istedenfor flere forskjellige kampanjer å holde styr på, nå har du kun en du må ha kontroll på.

Zebramedia*digital-markedsforing-google-performancemax

Image Source: Google Ads Kunngjøringer

Du tenker kanskje, når er det best å bruke denne kampanjen?

Performance Max kampanje er det beste alternativet når;

  • Du har spesifikke annonserings- og konverteringsmål. Dette kan være å få økt nettsalg eller mottatt henvendelser på tjenestene du tilbyr.
  • Man ønsker å oppnå best mulige resultater og er ikke begrenset for hvilke kanaler annonsene kan vises i.
  • En ønsker en enkel tilgang til alle Google’s annonseringskanaler.
  • Et ønske om å oppnå en høyere rekkevidde og konverteringsverdi sammenlignet med en standard søke kampanje.

Ønsker du å vite mer hvordan du kan bruke denne kampanjen for å promotere din bedrift. Ta kontakt med oss og vi hjelper deg videre!

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema