Hvordan jobbe organisk med LinkedIn

Zebra Media-Digital Markedsføring-linkedin

I følge en undersøkelse gjort av Ipsos så har 30% av den norske befolkningen en LinkedIn profil i dag, 36% av disse er menn og 24% kvinner.
Det som i hovedsak skiller LinkedIn fra andre annonserte plattformer, er mulighetene du har til å nå B2B kunder og ledere av forskjellige bedrifter.

De fleste arbeidstakere er på LinkedIn i dag, så annonsering her, byr på mange muligheter.

Du starter med å lage en bedriftsprofil, deretter legger du til all nødvendig informasjon. En LinkedIn side som gjør dette, får 30% mer ukentlige visninger.
Den nødvendige informasjonen som bør legges til,

  • Logo – legg til din bedriftslogo og et bakgrunnsbilde.
  • Oversikt – beskriv din bedrift med relevante ord og fraser som beskriver din bedrift visjon.
  • Bedrift info – legg med URLen til nettsiden din, lokasjon og velg industri og størrelse på bedriften.
  • Call-to-action knapp – velg en handling som samkjøres med målene dine, som for eksempel “Ta kontakt”.

Bedrifter som legger ut innlegg ukentlig har sett en god økning av engasjement rundt innholdet de de deler.
Tips til innhold som kan legges ut;

  • PDFer eller powerpoints hvor det vises hva som er unikt med ditt merkevare. En undersøkelse gjort av LinkedIn viser at brukere reagerer best på historier bak kulissene.
  • Vis frem dine ansatte, om det er en ny ansettelse eller om det er en feiring av for eksempel bursdag eller jobb forfremmelse.
  • Innlegg og artikler som er populære blant dine følgere.
  • Har ansatte eller kunder delt innlegg hvor de har tagget din bedrift. Gjen-del disse fra din side.
  • Bruk hashtags i innleggene dine. Dette er en super måte å nå ut til en bredere målgruppe.
  • Legg ut langformede artikler.

Ved hvert innlegg inkluder et bilde. Det resulterer ofte i en høyere kommentarrate. En bilde-kollasje med 3 til 4 bilde har vist til å fungere veldig godt for bedrifter.

Ønsker du hjelp med drifting av din bedrift LinkedIn side om det er organisk eller betalt. Ta kontakt med oss for å finne ut hvordan vi best kan hjelpe deg.

Kilde: https://www.ipsos.com/

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema