Microsoft (Bing) Audience annonser er nå tilgjengelig i Norge

Zebra Media-Digital Markedsføring-bing

Siden midten av november 2021 så er Microsoft Audience Network blitt tilgjengelig for annonsører i Norge. Microsoft audience er hva Google kaller Google Display Network. 

Microsoft Audience Ads er en integrert annonseringsløsning optimalisert for søkeannonsører. Denne funksjonen gjør det mulig for annonsører å få ekstra høy kvalitets-trafikk fra ikke-søkeplasseringer.

Annonsene blir vist på Microsoft Audience Network, som består av Microsoft Edge, Outlook.com, MSN og andre valgte partner sider. Man får en helt annen rekkevidde med en slik kampanje, og du får muligheten til å nå ut til millioner av mennesker. 

 

 

Zebra Media-Digital Markedsføring-bing

Image Source: Microsoft Docs. Audience Ads

 

Der er 2 måter du kan kjøre en Microsoft Audience Ads på, 

  • Den enkleste måten er å utvide sin allerede eksisterende søke kampanje med bilde utvidelser og audience annonser med bud justeringer. 
  • Den andre muligheten er å lage en egen Audience kampanje. Velger du den måten, så gir du kampanjen et eget budsjett, egne annonser og andre bud fra dine søke kampanjer. 

 

Microsoft Audience Network støtter 3 forskjellige annonseformater, bildebaserte annonser, tekstannonser og feedbaserte annonser. 

  • Bildebaserte annonser er responsive annonser som man kan bruke på tvers av plattformer. Det betyr at bildene og annonsene du bruker i Facebook Audience Network og Google Display Network kan også brukes her. 
  • Tekstannonser er nå du utvider din allerede eksisterende søke kampanje med bilde utvidelser og audience annonser.
  • Feedbaserte annonser er nå du lager en Audience kampanje med Shopping innstillinger. 

 

Tenker du at dette kan være noe for din bedrift, men har ikke kapasitet til å sette opp en slik kampanje eller om du bare har noen spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss. 

 

Kontakt oss i dag dersom du har spørsmål eller for å komme i gang med effektiv annonsering.