Hvordan lykkes på Pinterest

Zebra Media-Digital Markedsføring-Pinterest

Visste du at over 1,170,000 nordmenn har en profil på Pinterest?
72% av disse er kvinner og 28% menn. 13% av kvinnene i alder 18-29 år bruker Pinterest daglig.

Her finner daglig mennesker ideer til mat oppskrifter, inspirasjon til interiør, oppussing ideer, gave forslag og mye mer.

Som en bedrift så er dette stedet for deg å være for å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett.

Her får du noen tips til hvordan du kan lykkes med annonsering på Pinterest:

1. Lag deg en bedriftskonto

Med en bedriftkonto så får du muligheten til å annonsere og du får tilgang til analyseverktøy.

2. Gjør krav på nettsiden din

Når du har gjort krav på din nettside, så vil fok lett kunne se hvor de kan finne mer av produktene dine. Ditt profilbilde vil komme opp ved siden av alle pinsene som kommer fra ditt nettsted. På profilen din så vil globus ikonet vises ved siden av nettadressen din.

3. Hvor ofte bør man legge ut en pin

Ved å legge ut pins ofte og konsekvent gir du folk en jevn strøm av gode ideer, noe som er bedre enn kanskje en til to ganger i uken.
I motsetning til Facebook hvor et innlegg du legger ut når sitt “peak” de første 24 timene. På Pinterest vil en pin vokse og få mer rekkevidde over tid, etterhvert som folk ser pinnen og deretter lagrer den.

4. Keyword & Hashtags

Keyword & Hashtags vil hjelpe deg å få pinsene dine vist til den rette målgruppen, samt vise hva pinsene dine inneholder.
Gjør noen forskjellige søk selv, den måten så får du en ide på hva som blir vist på spesifikke keywords. Legger du til hashtags så hjelper du pinnere til å oppdage dine pin. Når man legger til en hashtag så vil den automatisk generere en link som pinnere kan trykke på og de vil kunne se andre pins som og har samme hashtag.

5. Kategoriser tavlene dine

Hvordan du kategoriserer tavlene dine, og hva navn du gir dem er noe som er viktig å tenke over. Navnet og beskrivelsen bør være relevant, dette vil kunne hjelpe deg å nå den riktige målgruppen. Beskrivelsen bør og inneholde gode keywords. Dette vil resultere i at innholdet ditt blir vist hvor det gir mest hensikt. Gi også tavlen din en kategori, dette vil hjelpe med Pinterest søkeoptimalisering

6. Kunsten i å lage en god pin

Her er det et par ting du må huske på!

Se for deg hvordan pinnen din vil se ut blant flere pinner. Du vil ha en pin som trekker til seg oppmerksomhet.

Bruk et vertikal format. Du vil ha den største som klart beskriver ditt innhold og hensikt.

Visste du at 80% av brukerne på Pinterest, bruker plattformen via mobil? Dette betyr at du da vil ha et design som passer mobil sømløst.

Bruk av tekst i bilde hjelper å gi en kontekst av hva du vil formidle./p>

Personer som bruker Pinterest er i et tankesett av planlegging og de er på utkikk etter ideer og inspirasjon fra troverdige merkevarer. Med å inkludere logoen i bilde så viser du fort hvem du er, og det vil kunne resultere i bedre resultater for din bedrift.

7. Organisk og betalt annonsering

Organisk og betalt annonsering går hånd i hånd. Du starter med å være sterkt på organisk. Kontinuerlig legger ut relevant innhold fra nettstedet ditt. Deretter vil du se hvilken pins gir de beste resultatene, disse promoterer du for å nå en enda større målgruppe. Til slutt så ekspanderer du med å dra fram nøkkelprodukter, sesongvarer og/eller datoer, med en betalt strategi.

Ønsker du å komme i gang med annonsering på Pinterest. Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende møte.

Hva kan vi
hjelpe deg med?

Hva
kan vi
hjelpe
deg med?

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, og hør hvordan vi kan hjelpe deg med strategi, digital markedsføring, nettside / nettbutikk eller grafisk design.

Kontaktskjema